Veelgestelde vragen » Huurbetaling

Terug naar het overzicht

Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?

Een wijziging van uw rekeningnummer dient u schriftelijk en ondertekend aan ons door te geven. Betaalt u via automatische incasso neem dan contact met ons op want er moet dan een nieuwe machtiging afgegeven worden.

Kan ik mijn huur contant betalen?

Nee, per 1 juli 2018 kunt u niet meer met contant geld betalen op ons kantoor in Hilversum. Het kost ons maandelijks veel geld en tijd om deze contante betalingen juist te verwerken. Daarnaast willen wij met het oog op de veiligheid liever geen contant geld meer in ons kantoor hebben. U kunt nog wel steeds pinnen met uw pinpas.

Op de dag dat mijn huur ge´ncasseerd wordt had ik onvoldoende saldo op mijn rekening staan en is de huur niet afgeschreven. Wat moet ik nu doen?

Als Het Gooi en Omstreken de huur niet van uw rekening heeft kunnen incasseren, dan ontvangt u een herinnering. U kunt dan zelf de huur alsnog aan ons overmaken.

Wordt er nogmaals geprobeerd mijn huur te incasseren als de automatische incasso de eerste keer niet gelukt is?

Nee. Als de automatische incasso niet gelukt is dan ontvangt u een brief. U dient dan zo spoedig mogelijk zelf uw huur te betalen. Na herhaaldelijk storneren wordt de incasso stopgezet.

Ik heb geen acceptgirokaart ontvangen om de huur te betalen. Wat moet ik nu doen?

Wij zijn gestopt met het versturen van acceptgirokaarten. U kunt uw huur zelf overmaken op IBAN : NL 77 INGB 000 27 95 047 t.n.v. Het Gooi en Omstreken te Hilversum. Vermeld altijd uw contractnummer bij uw betaling. Uw contractnummer vindt u in uw huurcontract.
Ook kunt u van ons een Accept Email ontvangen. Hiermee kunt u via Ideal rechtstreeks de huur betalen.

Ik wil mijn huur overmaken naar Het Gooi en Omstreken. Wat is het rekeningnummer?

Het IBAN waar u de huur naar kunt overmaken is NL77INGB0002795047t.n.v. Het Gooi en Omstreken te Hilversum. Vermeld altijd uw contractnummer bij uw betaling. Uw contractnummer vindt u in uw huurcontract.

Ik heb een huurspecificatie nodig, hoe kan ik die krijgen?

De specificatie van de huur kunt u terugvinden in het huurcontract. De huur wordt jaarlijks aangepast per 1 juli, u ontvangt dan een nieuwe huurspecificatie. Het is van belang dat u deze goed bewaart. Als u bijvoorbeeld in aanmerking komt voor kwijtschelding van belasting dan wordt hierom gevraagd.