Veelgestelde vragen » AcceptEmail

Terug naar het overzicht

Wat is AcceptEmail?

AcceptEmail is de opvolger van de papieren acceptgiro. Betalen kan veilig en snel met iDEAL, gewoon vanuit de eigen vertrouwde inbox. Overtikken van betaalkenmerken en rekeningnummers is niet nodig; alles is al netjes voor u ingevuld. Zodra de betaling is gedaan verspringt de betaalindicator in het mailtje van kleur en weet u zeker dat een betaling is gelukt.

Is AcceptEmail veilig?

Ja, wij hebben veel aandacht besteed aan de beveiliging van de dienst. Wij zorgen ervoor dat de afzender van de e-mails altijd kan worden geïdentificeerd via e-mail authenticatie. Voor extra veiligheid wordt de informatie in het betaalstrookje in de e-mail via een aparte, streng beveiligde verbinding gecommuniceerd. Na het klikken op de betaallink door de ontvanger wordt het betaalproces altijd gestart vanaf de SSL beveiligde transactiepagina van AcceptEmail. Omdat AcceptEmail voor de betaling met iDEAL, creditcard of PayPal gebruik maakt van de internet- of mobiele betaalapplicatie van uw eigen bank of de betreffende betaalmethode is betalen zeer veilig.

Hoe verloopt de betaling?

Voor het uitvoeren van de betaling met iDEAL heeft AcceptEmail geen confidentiële informatie nodig, zoals bijvoorbeeld uw bankrekeningnummer, noch wordt gevraagd om gebruikersnamen en/of wachtwoorden om in te loggen. De betaling loopt via uw eigen betaalrekening. U kiest zelf met welke bank u wil betalen en doet dat vervolgens vanuit de beveiligde bankomgeving, die uiteraard voor niemand toegankelijk is, ook niet voor AcceptEmail. Tijdens de betaling ziet u altijd wie de begunstigde is van de betaling en welk bedrag u aan dit bedrijf betaalt. Betaling kan enkel en alleen plaatsvinden naar de rekening van de verzender. AcceptEmail isniet betrokken bij de geldoverdracht. Dit zorgt er voor dat het altijd duidelijk is aan wie u wat betaalt.

Hoe kunt u betalen?

Het werkt heel eenvoudig: U ontvangt een betaalverzoek of giro als e-mail in uw inbox. De betaling kan direct en snel op een veilige manier worden gestart vanuit de eigen inbox, vanaf elke PC, tablet of smartphone. Om te betalen klikt u op het betaalstrookje in de AcceptEmail of een betaalbutton in de e-mail. U landt op de beveiligde transactiepagina en kiest uw bank om te betalen. Alle benodigde gegevens zijn al voor u ingevuld. Nu hoeft u alleen nog in uw eigen vertrouwde bankomgeving uw bevestiging voor akkoord van betalen te geven. De betaling gaat zoals u dat gewend bent, via internet- of mobiel bankieren van uw eigen bank met de bekende specifieke bank beveiliging. Bij de betaling worden de gegevens gebruikt zoals getoond in de AcceptEmail: foutief betalen is zo uitgesloten.

Hoe herkent u een AcceptEmail?

Voor uw en onze veiligheid zijn in de AcceptEmail een aantal duidelijke herkenningspunten ingebouwd:
— Het logo van de verzender en van AcceptEmail is altijd duidelijk zichtbaar.
— U ontvangt een AcceptEmail altijd rechtstreeks van het bedrijf waarvan u iets heeft afgenomen of gekocht heeft. Controleer het e-mail adres van de verzender altijd goed, zodat u zeker weet van wie de mail afkomstig is.
— In de AcceptEmail zit altijd informatie die enkel tussen u en de leverancier bekend is, zoals bijvoorbeeld: uw volledige naam en adres, een contractnummer, een bestelnummer, details van een produkt of dienst die u besteld heeft, etc.
— U zult met de inhoud van het betaalverzoek van de leverancier bekend zijn, omdat u klant bent of iets heeft gekocht van de afzender van de e-mail.
— AcceptEmail is geen directe link naar iDEAL; u komt eerst op de landingspagina van AcceptEmail. Vanaf deze pagina kiest u met welke bank u wilt betalen. Controleer tijdens de betaling of u zich in de internetomgeving bevindt van AcceptEmail of uw bank. Dit controleert u aan de hand van het internetadres in de adresbalk van uw browser.
— Betalen begint en eindigt altijd op de transactiepagina van AcceptEmail die begint met https://transaction.acceptemail.com ((controleer de ‘s’ in ‘https en of u een slotje ziet’). De rest van het adres is een niet te raden algoritme. In de linkerbovenhoek op deze pagina ziet u in een groen omrand vakje AcceptEmail BV in de URL staan: dubbelklikken op de naam toont ons security certificate.
— Elke AcceptEmail bevat een beveiligd betaalstrookje, dat niet kan worden gewijzigd door de ontvanger.
— Onze gepatenteerde Smartpix technologie maakt het mogelijk om mailtjes te voorzien van actuele status- en betaalinformatie. Zodra de betaling is gedaan verspringt het betaalstrookje van kleur en weet u zeker dat de betaling gelukt is.
Controleer altijd goed waar u bent en wat u doet. Als u het niet vertrouwt kunt u contact opnemen met AcceptEmail of met de verzender van de AcceptEmail. Klik, in geval van twijfel, nooit links in verdachte berichten aan.

Wat heb ik nodig om een AcceptEmail te kunnen betalen?

Om een AcceptEmail te kunnen betalen met iDEAL moet u de beschikking hebben over een internetverbinding en een internet betaalrekening. In Nederland kan worden betaald met iDEAL vanuit ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, RegioBank, KNAB, Deutsche Bank, Regiobank, SNS Bank, Triodos Bank en Van Lanschot Bankiers.

Ik zie geen AcceptEmail. Wat moet ik doen om deze wel te kunnen zien?

Als u verbinding met het internet heeft en u ziet toch de AcceptEmail of andere plaatjes niet,
kies dan in uw mailprogramma voor het weergeven van afbeeldingen. U kunt ook klikken op de betaallink of knop die in de tekst van de e-mail staat.

Ik heb net betaald, maar de AcceptEmail in mijn inbox geeft dat nog niet aan. Hoe kan dat?

Na de betaling geeft de AcceptEmail onmiddellijk de nieuwe status van de betaling aan. Om de actuele status van uw AcceptEmail ook in uw inbox te kunnen zien dient u eerst de afbeeldingen opnieuw te downloaden. Doorgaans volstaat het om de e-mail opnieuw te openen of verversen, dit is echter afhankelijk van uw e-mail service provider.