Nieuwsoverzicht

Update maatregelen coronavirus

Door de coronacrisis hebben ook wij onze manier van werken aangepast. Alles gaat zoveel mogelijk door, maar dan nét even anders. Dit heeft ook invloed op onze dienstverlening, wij vragen hiervoor uw begrip. Lees hier wat voor u als bewoner belangrijk is om te weten over onze dienstverlening. 

We realiseren ons dat we tijdelijk niet de service kunnen verlenen die u normaal gesproken van ons gewend bent. Wel proberen we uiteraard alle noodzakelijke en dringende vragen van onze bewoners zoveel mogelijk op te lossen. Veiligheid en gezondheid staan hierbij altijd voorop. Helaas worden collega's steeds vaker geconfronteerd met onbegrip. Laten we respectvol met elkaar om blijven gaan in deze lastige periode. We bedanken u voor uw vertrouwen, geduld en begrip. 

Kantoor alleen open op afspraak 

In verband met het coronavirus is ons kantoor gesloten voor bezoekers. In dringende gevallen kunt u een afspraak maken door te bellen met (035) 672 66 99. Dit kan op dit moment alleen tussen 08:30 en 12:30 uur. U kunt ook mailen naar info@gooienom.nl. Kom bij voorkeur alleen en draag een mondkapje, desinfecteer uw handen en houd 1,5 meter afstand in de ontvangstruimte bij de receptie. 

Telefonische bereikbaarheid receptie

Op dit moment is onze receptie op werkdagen alleen telefonisch bereikbaar tussen 08:30 en 12:30 uur. Onze website is 24 uur per dag bereikbaar en u kunt ook altijd mailen naar info@gooienom.nl.

Telefonische bereikbaarheid Servicedienst 

Op dit moment zijn onze collega's van de Servicedienst op werkdagen alleen telefonisch bereikbaar tussen 08:30 en 12:30 uur. Uiteraard kunt u calamiteiten of spoedreparaties ook daarna blijven doorgeven. Bel in dit geval naar (035) 621 08 88. U wordt dan doorverbonden met de Meldkamer. 

Huisbezoeken en kantoorbezoeken

We proberen onze dienstverlening zo goed mogelijk voort te zetten in coronatijd. Bij huisbezoeken dragen onze collega's een mondkapje voor uw en onze veiligheid en houden we 1,5 meter afstand. We beoordelen de situatie altijd ter plaatse. 

Groot onderhoudsprojecten grotendeels weer van start

Inmiddels zijn de meeste groot onderhoudsprojecten weer van start. Voorafgaand aan een huisbezoek ontvangt u een brief. In deze brief staan alle voorzorgsmaatregelen die wij treffen. Zo houden we het voor u en onze collega's zo veilig mogelijk. Als u akkoord gaat met de inhoud van de ontvangen brief kunnen onze collega's de woning binnenkomen.

Bezichtigingen en opleveringen

Groepsbezichtigingen gaan niet meer door. In plaats daarvan vinden er één op één-bezichtigingen plaats. Bij nieuwbouwopleveringen worden de sleutels één voor één uitgedeeld, om op die manier zo min mogelijk mensen tegelijkertijd bij elkaar te hebben. Het kan ook voorkomen dat we in overleg met de nieuwe bewoner een bezichtiging overslaan. 

Huuropzegging en inspectie

U kunt uw huur opzeggen via het formulier op onze website. Per post kan eventueel ook. Wij nemen dan telefonisch contact met u op en maken met u afspraken over het opleveren van de woning en het inleveren van de sleutels. Ook bespreken we of een inspectie noodzakelijk is (dit gebeurt dan onder voorbehoud dat beide partijen zich aan de geldende coronamaatregelen houden). Op het moment dat u de sleutels bij ons op kantoor inlevert, houden wij zelf een eindinspectie om te kijken of de woning volgens de gemaakte afspraken, netjes en schoon is opgeleverd.

Huisuitzettingen

We gaan altijd heel zorgvuldig om met bewoners met huurachterstanden. In de meeste gevallen lossen we dit samen met de bewoner op door een goede regeling te treffen. Uiteraard bekijken we elke kwestie individueel en gaan we alleen in het uiterste geval over tot een huisuitzetting. Huisuitzettingen hebben altijd een zwaarwegend argument. Denk hierbij aan een langdurige en hoge huurachterstand of de ontdekking van een drugslab/ hennepkwekerij. Ook woonfraude of extreme overlast (eventueel in combinatie met een huurachterstand) zijn zwaarwegende argumenten. Er gaat uiteraard altijd een gerechtelijke uitspraak aan vooraf en de uitzettingen hebben geen relatie met corona.

Thuiswerken

Wij volgen het advies van het RIVM om medewerkers zoveel mogelijk thuis te laten werken. Hierdoor kan het soms misschien wat langer duren voor uw telefoon of e-mail wordt beantwoord. Wij doen er alles aan om onze dienstverlening zo goed mogelijk door te laten gaan. Wij vertrouwen op uw begrip voor onze maatregelen. 

Algemene adviezen

  • Draag een mondkapje op de daarvoor aangegeven plekken
  • Houd 1,5 meter afstand
  • Vermijd drukke plekken
  • Was uw handen regelmatig
  • Hoest en nies in de binnenkant van de elleboog
  • Gebruik papieren zakdoekjes
  • Schud geen handen
  • Zorg voor voldoende frisse lucht door regelmatig ruimtes te ventileren 
  • Blijf thuis bij klachten en laat u testen.

Vragen of maakt u zich zorgen?

Maakt u zich zorgen of heeft u vragen? Kom dan niet naar ons kantoor, maar neem telefonisch contact met ons op via (035) 672 66 99. Of stuur een e-mail naar info@gooienom.nl. Bel in geval van reparatieverzoeken of calamiteiten naar (035) 621 08 88.

Houd onze website dagelijks in de gaten

Wij houden dagelijks de laatste berichtgeving vanuit het RIVM en Rijksoverheid nauw in de gaten. Bekijk daarom dagelijks onze website voor het laatste nieuws en het beleid vanuit Het Gooi en Omstreken.

Wij danken u voor uw begrip en medewerking.

Naar het overzicht
Disclaimer|Sitemap|Colofon|© Het Gooi en Omstreken
x
Social media