Nieuwsoverzicht

Update maatregelen coronavirus 19 mei

Door de coronacrisis hebben ook wij onze manier van werken aangepast. Alles gaat zoveel mogelijk door, maar dan nét even anders. We houden ons hierbij aan de maatregelen van het RIVM. Lees hier wat dit voor u als bewoner betekent.

We realiseren ons dat we tijdelijk niet de service kunnen verlenen, die u normaal gesproken van ons gewend bent. Wel proberen we alle noodzakelijke en dringende vragen van onze bewoners zoveel mogelijk op te lossen. Veiligheid en gezondheid staan hierbij altijd voorop.

Houd onze website in de gaten

Uiteraard zijn we ons in de tussentijd volop aan het voorbereiden op de toekomst en hoe we onze dienstverlening kunnen aanpassen als de maatregelen door de overheid versoepeld worden. Houd daarom dagelijks onze website goed in de gaten. Op deze manier brengen we u op de hoogte bij nieuwe ontwikkelingen en veranderingen van ons beleid.

Kantoor alleen open op afspraak

In verband met het coronavirus is ons kantoor op dit moment alleen geopend op afspraak. U kunt een afspraak maken door te bellen met (035) 672 66 99 of te mailen naar info@gooienom.nl. Wel vragen onze receptiemedewerkers u van tevoren of u last heeft van griepverschijnselen en/of binnen de kwetsbare doelgroep valt. Indien mogelijk stellen we in dat geval de afspraak uit.

Telefonische bereikbaarheid kantoor

Vooralsnog blijven we de hele dag telefonisch bereikbaar en per mail. Dit betekent dat de receptie gebeld kan worden tussen 8:30 en 16:30 uur, via (035) 672 66 99. Bij noodzakelijke reparatieverzoeken kunt u de Servicedienst bellen tussen 8:30 en 16:00 uur, via (035) 621 08 88.  

Onderhoudswerkzaamheden

Wij streven ernaar om onze dienstverlening zoveel mogelijk door te laten gaan en daarom gaan alle werkzaamheden aan de buitenkant van woningen en bij leegstaande woningen gewoon door. Uiteraard gebeurt dit volgens de richtlijnen van het RIVM. Hierover hebben we nauw contact met onze aannemers. Mochten er werkzaamheden in de woning zelf worden gedaan, dan gaat dit in nauw overleg met de bewoners.

Alleen noodzakelijke huisbezoeken en reparatieverzoeken

Op dit moment vinden alleen noodzakelijke huisbezoeken en reparatieverzoeken plaats. Dit zijn de afspraken die niet kunnen wachten. Ook hierbij nemen onze medewerkers, of die van de door ons ingeschakelde aannemer, vooraf contact met u op om de situatie in te schatten en dit doen ze nogmaals bij de voordeur. Mocht u last hebben van griepverschijnselen en/of binnen de kwetsbare doelgroep vallen, dan plannen we de afspraak indien mogelijk op een later moment in.

Projecten stopgezet

U zult begrijpen dat het niet altijd lukt om groot onderhoudsprojecten door te laten gaan vanwege het coronavirus. Zo hebben wij een renovatieproject voor badkamers stopgezet. De badkamers waar we mee bezig waren, maken we uiteraard gewoon af. Dit gebeurt altijd in overleg met de betreffende bewoners.

Bezichtigingen en opleveringen

Groepsbezichtigingen gaan niet meer door, in plaats daarvan vinden er één op één-bezichtigingen plaats. Bij nieuwbouwopleveringen worden de sleutels één voor één uitgedeeld, om op die manier zo min mogelijk mensen tegelijkertijd bij elkaar te hebben. Het kan ook voorkomen dat we in overleg met de nieuwe bewoner een bezichtiging overslaan. 

Huuropzegging en inspectie

U kunt uw huur opzeggen via het formulier op onze website. Per post kan eventueel ook. Wij nemen dan telefonisch contact met u op en maken met u afspraken over het opleveren van de woning en het inleveren van de sleutels. Wij plannen op dit moment geen inspectie in terwijl u er nog woont. Op het moment dat u de sleutels bij ons op kantoor inlevert, houden wij zelf een eindinspectie om te kijken of de woning volgens de gemaakte afspraken, netjes en schoon is opgeleverd.

Voorlopig geen huisuitzettingen

We gaan altijd heel zorgvuldig om met bewoners met huurachterstanden. In uitzonderlijke gevallen kan dit leiden tot huisuitzettingen. Mocht dit in de komende periode voorkomen, dan zullen wij deze uitstellen. Huisuitzettingen vanwege andere redenen dan huurachterstanden kunnen wij, indien er sprake is van zwaarwegende argumenten, wel door laten gaan. Denk daarbij aan de ontdekking van een drugslab/hennepkwekerij, woonfraude of extreme overlast (eventueel in combinatie met huurachterstand).

Thuiswerken

Wij volgen het advies van het RIVM om medewerkers zoveel mogelijk thuis te laten werken. Hierdoor kan het soms misschien wat langer duren voor uw telefoon of e-mail wordt beantwoord. Wij doen er alles aan om onze dienstverlening zo goed mogelijk door te laten gaan. Wij vertrouwen op uw begrip voor onze maatregelen. 

Algemene adviezen

  • Blijf zoveel mogelijk thuis
  • Houd 1,5 meter afstand
  • Was uw handen regelmatig
  • Hoest en nies in de binnenkant van de elleboog
  • Gebruik papieren zakdoekjes
  • Schud geen handen
  • Beperk sociaal contact
  • Heeft u verkoudheidsklachten? Blijf dan thuis en ziek uit. Bent u ook benauwd en/of heeft u koorts? Dan moet iedereen in het huis thuisblijven.

Klik hier voor een overzicht van het RIVM met daarin alle maatregelen tegen het coronavirus.

Vragen of maakt u zich zorgen?

Maakt u zich zorgen of heeft u vragen? Kom dan niet naar ons kantoor, maar neem telefonisch contact met ons op via (035) 672 66 99. Of stuur een e-mail naar info@gooienom.nl. Bel in geval van reparatieverzoeken naar (035) 621 08 88.

Houd onze website dagelijks in de gaten

Wij houden dagelijks de laatste berichtgeving vanuit het RIVM en Rijksoverheid nauw in de gaten. Bekijk daarom dagelijks onze website voor het laatste nieuws en het beleid vanuit Het Gooi en Omstreken.

Wij danken u voor uw begrip en medewerking.

Naar het overzicht
Disclaimer|Sitemap|Colofon|© Het Gooi en Omstreken
x
Social media