Ik huur

Onderhoud en reparatie

De onderstaande telefoonnummers kunt u zonder tussenkomst van Het Gooi en Omstreken bellen. Voor het indienen van overige reparatieverzoeken maakt u gebruik van het formulier Reparatieverzoek melden.

Individuele cv-installaties en mechanische ventilaties (24 uur/7 dagen per week bereikbaar)
Bonarius Service T (088) 115 13 13

Collectieve cv-installaties (24 uur/7 dagen per week bereikbaar)
Kortenhoef (Ireneweg 1 t/m 39), Feenstra: T (010) 264 00 12
De Blaricummermeent, Eteck: T (0182) 621 630
Overige gemeenten: Bonarius Service: T (088) 115 13 13

Verstopping en reiniging (riool, dakgoten en regenpijp)
Riool Reinigings Service (RRS): T (0800) 099 13 13
24 uur/7 dagen per week bereikbaar

Geiserstoringen
Bonarius Service: T (088) 115 13 13
Als u zelf een geiser heeft gehuurd dan bent u daar zelf verantwoordelijk voor

Liftstoringen
KONE: T (0900) 22 55 566
Liftbedrijf MO2: T (0800) 860 0860

Zie sticker in/ op de lift bij welke partij u terecht kunt voor het melden van een storing


Overige reparatieverzoeken
Voor sommige reparaties bent u zelf verantwoordelijk. Op de pagina Onderhouds-ABC vindt u welke dat zijn. Voor alle overige reparatieverzoeken kunt u het formulier Reparatieverzoek melden gebruiken. Ook kunt u bellen met de Servicedienst: (035) 621 08 88, maandag t/m vrijdag van 08.30 uur tot 16.00 uur.

Buiten kantoortijden
Buiten kantooruren kunt u ook het nummer van de Servicedienst bellen (035) 621 08 88, u wordt dan automatisch doorverbonden met de Meldkamer. Dit is alleen voor spoedgevallen. Onder spoedgevallen wordt verstaan: brand, gaslekkage, waterleidinglekkage en glasbreuk van grote woonkamerruiten.

Glasschade
Heeft u glasschade aan een raam of deur in de buitenmuur? Dan kunt u de Servicedienst bellen. Voor glasschade ín de woning bent u zelf verantwoordelijk. Als u tegen dergelijke glasschade bent verzekerd, dan kunt u het beste contact opnemen met uw verzekeringsmaatschappij.

Inboedel
Uw inboedel is niet verzekerd via Het Gooi en Omstreken. Wij raden u daarom aan om zelf een (uitgebreide) inboedelverzekering af te sluiten. Mocht u bijvoorbeeld zelf een keuken plaatsen of uw badkamer verbouwen, dan valt deze meerwaarde niet automatisch onder uw inboedelverzekering. U dient hiervoor een extra verzekering af te sluiten, een zogenaamd Huurdersbelang. Neem hiervoor contact op met uw verzekeraar.

Buitensluiting
Geregeld gebeurt het dat een sleutel kwijt raakt of de deur dichtwaait terwijl de sleutels nog in de woning liggen. Het Gooi en Omstreken heeft geen reservesleutel. De kosten voor het openmaken van een deur zijn hoog. Deze zijn niet opgenomen in het huurcontract en dient u zelf te betalen. Wij raden u aan om een reservesleutel neer te leggen bij familie of buren. In andere gevallen kunt u tijdens kantooruren contact opnemen met de Servicedienst van Het Gooi en Omstreken via (035) 621 08 88. Als er een vakman beschikbaar is dan kan die bij u langskomen. Is er niemand beschikbaar dan wordt u doorverwezen naar een slotenmaker. In beide gevallen dient u zelf de rekening te betalen.

Sleutels (gecertificeerd)
Het Gooi en Omstreken heeft geen sleutels van uw voordeur. U kunt uw sleutels bijbestellen. Dit geldt alleen voor gecertificeerde sleutels. Hiervoor moet u op ons kantoor komen op de Schapenkamp 130 in Hilversum. U moet uw legitimatie (paspoort of rijbewijs) aan ons laten zien en direct betalen. De prijzen zijn ongeveer vanaf € 15,- tot € 30,- per sleutel.

Vocht en schimmel
Schimmel op wanden of plafonds is altijd het gevolg van een te hoge (relatieve) vochtigheid. Door goed te verwarmen en te ventileren kunt u veel problemen voorkomen. U bent als huurder zelf verantwoordelijk voor een gezond binnenklimaat. Adviezen en tips over ventileren vindt u in de folder 'Vocht in uw woning'. Als u toch last blijft houden van vocht in uw woning, neemt u dan contact op met onze Servicedienst.

Disclaimer|Sitemap|Colofon|© Het Gooi en Omstreken
x
Social media